טיפים שתמיד טוב לדעת |
||||||||||||||
![]()
טיפים שתמיד טוב לדעת
מאת: יוסי שואף תאריך: 2016-12-20 11:45:54 אורך חיי הצמיג משתנה לפי אופי הנהיגה, סוג הדרך והסביבה הגיאוגרפית. |
||||||||||||||
בדרך כלל צמיגים מחזיקים מעמד כשלוש שנים, או כ-50 אלף קילומטר. גם גומי שלא חווה כל עומס מתבלה אחרי שנים ספורות ובוודאי כשהוא נושא משקל של כמה מאות קילוגרמים של מכונית במהירויות גבוהות. כדי למדוד את שיעור שחיקת הצמיג, צריך לתחוב סרגל קטן בתעלות שבסוליית הצמיג. אם קיים עומק הקטן מ-1.5 מ"מ בצמיגים רגילים, במכוניות סטנדרטיות- הגיע הזמן להחליף צמיגים. הולכים בזוגות מומלץ להחליף את הצמיגים בזוגות ולרכוש צמיגים זהים בשביל אותו ציר גלגלים - קדמי או אחורי. צמיגים זהים פירושם, מידות וחברות זהות וזאת על מנת למנוע נזק מיותר לדיפרנציאלים. לא לחסוך צמיג משובח אוחז טוב יותר את הכביש, גם כשהאספלט רטוב. בנוסף, הוא נהנה מתוחלת חיים ארוכה. גלגל חלופי במקרה של נקר, נקרא הצמיג החלופי לדגל. כדי להיות מוכן ליום פקודה, הצמיג החלופי צריך להיות מנופח במידה הנכונה (רצוי לנפח יותר מהרגיל). במידה והגלגל החלופי בעל מידה קטנה יותר משאר הגלגלים, הנהג חייב לנהוג עד לצמיגייה הקרובה (פנצ'רייה) ובמהירות נמוכה- עד 80 קמ"ש. כתמי שמן וחומרים כימיים עדיף שלא לחנות את המכונית על כתמי שמן ושאר חומרים כימיים. הגומי של הצמיג עלול להיפגע ותוחלת חייו תקוצר. בלאי בלתי אחיד אם מבחינים בבלאי רק באחת משפות הצמיג, צריך להחליף את הצמיג ולבצע בדיקה מכנית של המכונית(כיוון פרונט). המשמעות העולה מכך היא, שאחד ממרכיבי השלדה אינו תקין: מתלים, הגה פרונט וכו'. התופעה עלולה להיגרם גם עקב נסיעה ממושכת בלחץ ניפוח בלתי תקין. בדיקת הצמיג הקפידו על בדיקה קבועה של הצמיגים שתכלול: בדיקת לחץ אויר שבועית, כשהצמיג קר- על פי המלצת יצרן הרכב (כולל הרזרבי). במידה והבחנתם באחת מהתופעות הבאות, פנו מיד לתקריה, או למוסך מורשה: עיוותים ונפיחויות באזור הסוליה, הדפנות והעקב. בקיעים, חתוכים ופגיעות עמוקות, בסוליית הצמיג ובתעלות הסוליה. שחיקת המדרס עד לבליטות בתעלות המסמנות גבול השימוש הבטיחותי בצמיג (כ – 2 מ"מ). עשה ואל תעשה: 1. צמיג חייב בסימן אחד מתקני הבטיחות הבינלאומיים: DOT - אמריקאי, E - אירופאי, JIS - יפני. אל תתפשרו על בטיחות. 2. ודאו כי עומק התעלות בצמיג יהיה לא פחות משני מ"מ. 3. הרכיבו את הצמיגים החדשים יותר על הציר האחורי. 4. אין להרכיב צמד צמיגים בציר שאינם באותה מידה, יחס חתך, רמת עומס ורמת מהירות. בהחלפת צמיג בודד יש להקפיד שעומק התעלות בצמיג הנגדי על אותו ציר יהיה לא פחות מ – 50% מהחדש. 5. שמרו על לחצי נפוח ועומסים על פי הוראות היצרן. כך תדאגו לנסיעה בטוחה, להארכת חיי הצמיג ולחסכון בדלק. 6. הקפידו על כך שתיקוני תקרים יהיו מקצועיים. 7. תקנו לקויים במערכות הרכב, המשפיעות על שחיקה מוגזמת ולא אחידה בצמיג (כוונו זוויות היגוי-פרונט, איזון גלגלים, בולמי זעזועים, תופי בלמים ואופנים). 8. הקפידו על איזון הצמיגים. במקרה של החלפת צמיג בודד, יש לאזן גם את הצמיג השני על אותו הציר. 9. אמצו לכם הרגל חדש- בדיקת הצמיגים מדי שבוע. הבדיקה תכלול: לחץ אויר (כשהצמיג קר), ניקוי חריצים מאבנים וגופים זרים ובדיקה חזותית לפגיעות. 10. הפקידו את הטיפול בצמיגיכם בידיהם המקצועיות והנאמנות של מומחי הצמיגים של רשת טייר קלאב.
טבלת קודי מהירות:
|
||||||||||||||
כתבות נוספות |
|||
![]() |
המדריך שישמור על צמיגי הרכב שלכם תקינים הגיע הזמן להחליף צמיגים ואתם לא יודעים איך ואל מי לפנות? מזל שהגעתם הנה לכתבה המלאה |
![]() |
|
![]() |
![]() |
||