נתקעת עם פנצ'ר? לא עברת טסט? הצמיג תקול? הגעת למקום הנכון. כבר לא צריך להיות מומחה רכב כדי לטפל בצמיג תקור. לרשותך מנוע השוואת מחירי צמיגים המסייע להחליף צמיגים ברכב בקלות, במהירות ובמחיר המשתלם ביותר. באתר ניתן למצוא הנחות עד כ- 60% הנחה ממחיר המחירון. ניתן לבצע חיפוש על פי סוג הרכב ללא צורך בדגם הצמיג, לאתר את הפנצ'ריה הקרובה ביותר ואת המחיר הזול ביותר. לאחר מציאת הצמיג אותו תרצה לרכוש ניתן להזמינו טלפונית ללא התחייבות, להגיע אל הפנצ'ריה המוצעת ולהרכיבו. התשלום יבוצע בבית העסק, אך ורק בתום הרכבת הצמיג החדש. לא הרכבת? לא שילמת.

מדריך לבטיחות

מדריך לבטיחות
מאת:
יוסי שואף
תאריך: 2016-12-19 17:53:49

 רשימת כללי אצבע שילמדו אתכם כיצד לשמור על הצמיג ועל החיים שלכם בכביש.

  לחץ אויר

חוסר לחץ אויר הינו האויב מס' 1 של הצמיג. אי לכך, שמירה על לחץ אויר תקין בצמיגים הוא הדבר החשוב ביותר, שנהג יכול לעשות על מנת לשמור על צמיגיו. נסיעה בלחץ אויר לא נכון (נמוך או גבוה מהנדרש) יגרום לשחיקה מהירה ולא אחידה בצמיגים, התפתחות חום, שיגרום לעיוותים ויקטין את עמידות ויציבות הצמיג ובמקרים מסוימים לאובדן שליטה ברכב וכתוצאה מכך לתאונות.
כמו כן, נסיעה בלחץ אויר נמוך יגרום לצריכת דלק מוגברת עקב גידול התנגדות הגלגול של הצמיג.

שימו לב! 

צמיג יכול לאבד כמחצית מכמות האוויר הנדרשת ועדיין לא יראו זאת על פני הצמיגלכן יש לבצע בדיקה תקופתית (אחת לחודש לפחות) של לחץ אויר בצמיגים, שכן היא חשובה והכרחית. את לחץ הצמיגים הנכון ניתן לקבל מספר הרכב, במדבקות המודבקות במשקוף דלת הנהג, או במדבקה הנמצאת בתא הכפפות. כמו כן, לבירור ובדיקת לחצי האוויר הנכונים ניתן לפנות לכל לנקודת שירות המוסמכת לטפל בצמיגים (מוסך מוסמך מטעם משרד התחבורה). תמיד לפני הנסיעה, כשהצמיגים עודם קרים- יש לבדוק את לחץ האוויר.

כיוון פרונט ואיזון גלגלים

ההגה "מושך" או רועד?

יכולות להיות לכך שתי סיבות:
האחת, כיוון גלגלים (כוונון גיאומטרי של הזרועות המחזיקות את צמיגי הרכב), כשהשנייה יכולה להיות גם איזון של גלגלי הרכב (איזון בין צמיג הרכב לחישוק). הסיבה לחוסר הכיוון או האיזון יכולה להיגרם כתוצאה מזעזוע, שנגרם לרכב בעת הנסיעה. זעזועים אלו יכולים להיגרם מבור בכביש, חפצים שפוגעים בגלגלים, חבטה ממדרכה וסיבות רבות נוספות שהנהג לא בהכרח מרגיש
.

שימו לב!

רכב עם כיוון גלגלים תקין וגלגלים מאוזנים הינו חשוב בראש ובראשונה לבטיחות בנסיעה ומשפיע באופן ישיר על תוחלת חיי הצמיג.

רכב ייחשב ל"מאוזן" כאשר רכיבי ההגה, הבולמים ומערכות הבלמים מתואמים וכאשר צמיגי הרכב מורכבים באופן תקין על חישוקי הרכב. "איזון" זה נחוץ להשגת ניהוג ואחיזת כביש מרביים. צמיגים לא מאוזנים גורמים לרעידות בהגה במהלך הנסיעה, הגורמות לעייפות בנהיגה, שחיקת צמיגים מוגברת ולא אחידה וכן, שחיקה מוגברת של המתלים ברכב. לשם כך, יש לבצע איזון גלגלים בכל מצב של הרכבת צמיגים חדשים או בכל מצב של הרכבת צמיגים לאחר תיקון. גם כן, בכל מצב שהנהג מרגיש רעידה ו/או משיכה של ההגה. כטיפול מונע יש לבצע איזון גלגלים אחת לשנה .שחיקה לא אחידה של צמיגים ו/או שינוי בהתנהגות הרכב מצביעים ,בדרך כלל על בעיית כיוון או איזון של הגלגלים.

 

 הצלבת צמיגים

משקל הרכב אינו מתחלק באופן שווה בין ארבעת צמיגי הרכב, לכן הצלבת צמיגים אחת לתקופה מאפשרת שחיקה אחידה של כל צמיגים הרכב ומאריכה את חיי הצמיגים.

הצלבת צמיגים צריכה להיעשות לפי הגדרות יצרן הרכב ויצרן הצמיגים. עבור מרבית הרכבים הנעים בכבישים, יש לבצע הצלבת צמיגים כל 20-30 אלף ק"מ, כאשר יש להעביר את הצמיגים המורכבים על הסרן האחורי של הרכב לסרן הקדמי תוך כדי "הצלבה" . ההצלבה מתבצעת באופן הבא :

 

צמיג אחורי ימני - > צמיג קדמי שמאלי

צמיג אחורי שמאלי .> צמיג קדמי ימני

צמיג קמי ימני -> צמיג אחורי ימני

צמיג קדמי שמאלי -> צמיג אחורי שמאלי

וזאת מבלי להפוך את כיוון הנסיעה של הצמיגים.

לאחר כל הצלבה יש לבדוק לחץ אויר ואיזון גלגלים.

 

 סוליה

 צמיגים שחוקים מורידים את יכולת האחיזה, הניהוג והבלימה של הרכב באופן משמעותי ומסכנים את חיי הנוסעים, לכן יש לבדוק את מצב שחיקת הצמיגים אחת לתקופה ולוודא האם נשאר מספיק עומק ("בשר") בצמיגים ?

לפעמים ניתן למנוע בעיות מראש רק באמצעות הסתכלות ובחינה של הצמיגים. בפעם הבאה, כשתיגשו לבדוק את האוויר בצמיגים, הסתכלו על הצמיגים באופן יסודי וחפשו דברים שנראים לכם מוזרים. האם יש בצמיג חתך (גם הקטן ביותר, כמו שנאמר "זה הקטן גדול יהיה" )? האם השחיקה אחידה? האם יש נפיחויות או בליטות בסוליית או בדופן הצמיג ?

במרבית הצמיגים המיוצרים בימינו ישנם מצביעי (אינדיקטור) שחיקה הבנוי בתוך חריצי הצמיג. מדיד זה, נראה כפס גומי מלא לרוחב חריץ הצמיג. במקרה ועומק החריץ שווה לגובה פס הגומי- הגיע מועד החלפת הצמיגים. בכל מצב שמתגלה תופעה חריגה בצמיגים, יש לגשת מידית לנקודת שירות מוסמכת לצמיגים.

 

תיקון והחלפת צמיגים

השאלה שעולה, היא האם ניתן לתקן צמיג או שיש צורך בהחלפתו ?

השאלה הזו קריטית, מהסיבה שברגע וצמיג המאבד אויר, יש צורך מידי בפירוקו מהרכב ובחינתו על ידי אדם מוסמך לכך, וזאת על מנת לקבוע אם לא נגרם כל נזק לצמיג.

צמיגים שנסעו ללא אויר, אפילו שהמרחק היה קצר ביותר- ניזוקים באופן שלא ניתן לתקנם.

מרבית התקרים, חורים וחתכים מעל 1 ס"מ ניתנים לתיקון על ידי מתקנים מוסמכים, זאת כמובן כל עוד הנזק נגרם בסוליה. נזקים הנגרמים לדופן הצמיג לא ניתנים לתיקון. כמו כן, אין לתקן צמיגים שחוקים, מעוותים או כל מצב שמסכן את בטיחות הרכב ו/או הנוסעים.

תיקון והחלפת צמיגים יש לעשות אך ורק בנקודות שירות צמיגים מוסמכות ועל ידי בעל מקצוע בלבד, אך רצוי שיהיה ברכב צמיג חלופי תקין, עם לחץ אויר נכון. במקרה שעולה בעיה באחד הצמיגים- החליפו לצמיג החלופי וגשו מיד לנקודת שירות מוסמכת לצמיגים.  

 


כתבות נוספות

המדריך שישמור על צמיגי הרכב שלכם תקינים
המדריך שישמור על צמיגי הרכב שלכם תקינים
הגיע הזמן להחליף צמיגים ואתם לא יודעים איך ואל מי לפנות? מזל שהגעתם הנה 
לכתבה המלאה
צמיגים וצידה לדרך
צמיגים וצידה לדרך
 איך יודעים אילו צמיגים לקנות? איך בוחרים צמיג?
לכתבה המלאה
קודי מהירות
קודי מהירות
 דאגנו לכם לטבלת קודי מהירות, שתעשה לכם סדר בצמיגים. 
לכתבה המלאה
איך לקרוא את מידות הצמיג
איך לקרוא את מידות הצמיג
 לא יודעים את מידת הצמיג? 
לכתבה המלאה